De Dutch Blues Foundation organiseert jaarlijks diverse bluesevenementen, namelijk de uitreiking van de Dutch Blues Awards en de Dutch Blues Challenge. Afhankelijk van het aantal aanmeldingen, kunnen er ook voorrondes voor de Dutch Blues Challenge plaatsvinden.
Voor elk evenement hebben we vrijwilligers nodig, die zorgen dat het op de dag van het evenement allemaal soepel verloopt en zowel de muzikanten als de gasten een topdag beleven. Tijdens een event zijn er verschillende taken te verdelen. Dat kan rond het podium zijn, maar ook bij de ontvangst, de garderobe, de loterij, de merchandise of de muntenverkoop. Er zit altijd wel een klus bij die bij jou past en alle taken zijn even belangrijk. Het is teamwerk en gezellig met de vrijwilligers onder elkaar en ondertussen geniet je zijdelings van bluesmuziek.
Ook in de voorbereiding naar de evenementen toe is een evenementen team actief. De eventmanager werkt samen met een team van 3 tot 4 personen, die allemaal een aantal taken uitvoeren aan de hand van een draaiboek. De communicatie kan per e-mail, telefonisch of face-to-face plaatsvinden. De voorbereidingen starten ruim een half jaar voor het evenement. Voor de evenementen heeft de Dutch Blues Foundation de beschikking over een groep van ongeveer 30 vrijwilligers.
Taakomschrijving- Gedurende een half jaar beschikbaar
- Gemiddeld 1x per maand (telefonisch of face-to-face) overleg met de eventmanager
- Uitvoeren van taken volgens het draaiboek
AanmeldenBen jij enthousiast en daadkrachtig en heb je hart voor de blues en expertise op het gebied van het organiseren van evenementen, dan nodigt de Dutch Blues Foundation je uit om te reageren door middel van het
aanmeldformulier.
Bekijk op deze pagina wie in het Evenementen Team zitten.
Voorbereidingen op de klusdag, een week voor een evenement.